Denně zodpovíme tisíce dotazů na sčítání
Datum vydání: 04. 04. 2021
Kód: 170295-21
4. dubna 2021
Informační podpora pro Sčítání 2021 denně zodpoví průměrně 7 tisíc dotazů. Včetně víkendů a svátků, odpovídají operátoři kontaktního centra a zaměstnanci informačních služeb Českého statistického úřadu veřejnosti. Dalších 27 tisíc dotazů za den vyřešil chatbot virtuální poradny Sčítání 2021.
„Lidé mají několik možností, jak v případě potřeby požádat o radu. Využít mohou infolinku sčítání, poslat e‑mailový dotaz do kontaktního centra nebo se obrátit na informační služby ČSÚ. Průměrná denní data ukazují, že všechny tyto varianty veřejnost v hojné míře využívá. Denně tímto způsobem zodpovíme přibližně 7 tisíc dotazů. Dalších 27 tisíc dotazů vyřídí každý den chatbot virtuální poradny na webu scitani.cz a v elektronickém formuláři,“ shrnul Marek Rojíček, předseda Českého statistického úřadu.
Kontaktní centrum nejčastěji vyřizuje dotazy na sčítání několika samostatně hospodařících domácností bydlících společně, na členy domácnosti pracující v zahraničí, na potvrzení o odeslání formuláře nebo na možnost opravy chybných údajů v již odeslaném formuláři. Ve web chatech převažují otázky na to, jak správně určit rozlohu bytu či jak vyplnit cestu do zaměstnání a školy v době pandemie.
Kontaktní centrum projektu Sčítání 2021 je veřejnosti k dispozici od 12. března do 11. května 2021 (včetně), denně od 8:00 do 22:00 hodin, včetně sobot, nedělí a státních svátků. Komunikovat s operátory lze v českém, anglickém a ruském jazyce.
Veřejnost může využít dvě telefonní linky, a to 253 253 683 (běžná pevná linka) či 840 30 40 50 (zpoplatněná bílá linka). Na kontaktní centrum je ale také možné pokládat dotazy prostřednictvím e-mailu dotazy@scitani.cz nebo chatu ve virtuální poradně. Další informační servis je poskytován na sociálních sítích projektu Sčítání 2021.
Kontakt:
Jolana Voldánová
tisková mluvčí Sčítání 2021
+420 704 659 357
jolana.voldanova@scitani.cz